maandag 10 juni 2013

Special gift

(door Michaela)

Because I have been working with silver for some time, it seemed a nice idea to make something special in silver for Deborah. We are sisters, aren't we? As I wrote before, Deborah makes pretty drawings of shells and spirals and I took that as my inspiration. It is not possible to saw exactly as it is drawn, so I took the liberty of giving it my own twist. With pencil I drew the lines, so I know where to saw. At one side the lines are a bit wider so I can start drilling there. Because the earrings are much smaller, I had to make the spiral a little different, but they still match.
I must say I'm kind of proud of the result!

Omdat ik al een tijdje dingen maak met zilver, leek het mij leuk om ook wat speciaal voor Deborah van zilver te maken. We zijn niet voor niets sisters.  Zoals ik al eerder heb geschreven, maakt Deborah regelmatig mooie tekeningen van schelpen en spiralen en dat heb ik als uitgangspunt genomen. Het is alleen niet mogelijk om het helemaal zo te zagen zoals het getekend is, dus ik heb mijn eigen draai eraan gegeven. Met potlood heb ik de lijnen getekend, zodat ik weet waar ik ga zagen. De lijnen maakte ik op een punt in ieder geval breder, zodat ik het gaatje kan boren om mijn zaagje doorheen te halen.
Omdat de oorbellen veel kleiner zijn heb ik daar de spiraal een beetje anders gemaakt, maar wel zodat het er bij past.
Ik ben wel trots op het resultaat!

 

1 opmerking:

  1. Can you imagine how surprised and pleased I was!
    Thank you so much for this wonderful gift, sis!!!

    BeantwoordenVerwijderen