maandag 6 mei 2013

Speciaal verzoek: Olifantjes

(Door Michaela)
We krijgen ook wel eens verzoekjes om bepaalde dingen te maken. Een collega is dol op olifanten en wilde graag een boekenlegger met een olifant of olifanten.
Dus ik ben aan slag gegaan. Eerst de kleur bepalen. Het leek mij leuk om wel de kleur grijs aan te houden, maar dan met een "sparkle". Ik heb dus gekozen voor glitterzilver. De olifantjes wilde ik maken uit één stukje klei en niet later bijvoorbeeld de oren of slurf eraan geplakt. Daardoor zijn er mooie stilistische olifantjes ontstaan:
Bij olifanten denk ik ook aan India en mooi bewerkte figuren. Ik heb nog een paar zilverkleurige kralen en een mooi bewerkt hartje die ik goed daarbij vind passen. De kralenkapjes maken de kralen helemaal af in stijl. Om deze boekenlegger wat speelser te maken heb ik twee lintjes aan de bovenkant vastgemaakt. Als boekenlegger vind ik de pauwenveer heel mooi. Dat doet me denken aan de sultans uit India in mooie tuinen, waar pauwen niet misstaan.
Dit is het resultaat geworden:
foto boekenlegger olifantasie
Ik wilde toch ook proberen om een ander soort olifantje te maken, een beetje in stripstijl. Daarom heb ik daarvoor gekozen voor lila. Lekker een gek olifantje maken met flaporen en witte oogjes. Van dit vrolijke olifantje heb ik een veterketting gemaakt. Hier is-ie dan:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten